Artikelen

Youseeme is een bureau voor buzzmarketing. Youseeme investeert in onderzoek en publicaties over dit onderwerp om meer kennis en bewustwording te creëren over mond-tot-mondreclame.

Buzzmarketing is een van de meest verwarrende begrippen in de marketing. De term duikt vaak op onder de naam mond-tot-mondreclame, viral marketing, marketing-PR, guerilla of fluistercampagne. Buzz is de communicatie over producten of diensten tussen personen die als onafhankelijk worden beschouwd van het bedrijf dat het product of de dienst levert, in een medium dat ook als onafhankelijk wordt beschouwd. De definitie van buzz is dan ook: "the encouragement of product use by a trusted advisor": aanbeveling van productgebruik door een geloofwaardige autoriteit. Buzz is interpersoonlijke massacommunicatie van expert tot consument of van sociale groepen onderling waarin een commerciële propositie zonder bijbedoeling of tegenprestatie door wordt gegeven. Buzzmarketing is het marketinginstrument dat beoogt door middel van de juiste combinatie van boodschap en medium geloofwaardige interpersoonlijke communicatie te stimuleren, het managen van mond-tot-mondreclame.